Lagom till säsongspremiären lanserar Flottsbro sin nya webbplats, mobilanpassad och
med enklare navigeringar. Och självklart också ny design som lyfter fram
känslan av att vara på Flottsbro.
Flottsbro har arbetat hårt för att kunna öppna backarna
lagom till Lucia och detsamma har gällt arbetet med den nya webbplatsen.
– Med den nya moderna plattformen kan vi ha en snabbare
kommunikation med våra målgrupper. Sociala medier som Facebook, Twitter och
Instagram får också en framträdande roll, berättar Andreas Häggqvist,
anläggningschef på Flottsbro.
Flottsbro har tusentals engagerade och aktiva följare i
de sociala medierna. Referensgruppen som sattes ihop i arbetet med sajten
består av personer som följer Flottsbro på Facebook.
– Gruppen är fortfarande väldigt viktig för oss.
Webbplatsen är nämligen inte helt klar, men vi valde medvetet att lansera den
ändå. Vi vill veta vad användarna tycker och arbetar kontinuerligt med deras
synpunkter om sajten, berättar Andreas Häggqvist vidare.
Över 25 procent av besökarna till Flottsbros nuvarande
webbplats är mobila. Därför blir nästa steg att ytterligare utveckla Flottsbro
mobilsajt. Ambitionen är att ha den klar till julhelgen eller senast efter
nyår.
För mer information kontakta:
Andreas Häggqvist, anläggningschef på Flottsbro
Tel: 08-449 95 83, e-post:
andreas.haggqvist@flottsbro.se
2012-12-11